Een sterke huisstijl betekent een sterke visuele identiteit. Het zorgt ervoor dat klanten jouw merk snel herkennen en onthouden. Als je een blauw logo van een supermarkt ziet, dan denk je natuurlijk meteen aan….?
Inderdaad, de Albert Heijn! Met kleuren, lettertype, logo en andere visuele elementen kun je snel bepaalde associaties en gevoelens opwekken. De ontwerpers van Studio van Wanten creëren voor jouw bedrijf een ijzersterke visuele identiteit.
Wat is een huisstijl?
Sommige bedrijven noemen het een huisstijl, andere een brand identity of corporate identity. Uiteindelijk gaat het om de visuele identiteit van je bedrijf. Dit zijn verschillende grafische elementen die het bedrijf gebruikt voor alle visuele uitingen zoals kleur, lettertype, logo en grafische elementen.
De voordelen van een passende huisstijl
Een passende huisstijl biedt veel voordelen voor het bedrijf. Lees hieronder de vier grootste voordelen:
- Professionele uitstraling
Het consistent gebruik van een huisstijl straalt professionaliteit, expertise en eenheid uit. - Vertrouwen
Door de herkenbaarheid en professionele uitstraling krijgt je doelgroep een vertrouwd gevoel bij je merk, product of dienst. - Onderscheidend vermogen
Een opvallende huisstijl draagt bij aan je onderscheidend vermogen ten opzichte van concurrenten. Het trekt niet alleen de aandacht, maar wekt de interesse en creëert een sterke merkbeleving.
Het belang van consistentie
Na het ontwerpen van een nieuwe huisstijl is het belangrijk om deze overal consistent te gebruiken. Kies in alle uitingen voor dezelfde kleurcodes en lettertypen zoals omschreven in het huisstijlhandboek. Zo behoud je consistentie, een professionele uitstraling en een unieke merkbeleving.
De werkwijze van onze ontwerpers
Je eerste logo en huisstijl laten ontwikkelen? Of je huidige huisstijl opfrissen? Onze ontwerpers kijken ernaar uit om met jouw nieuwe look & feel aan de slag te gaan. Onze aanpak is persoonlijk en betrokken. We luisteren naar jouw wensen en ideeën en denken actief met je mee. Samen analyseren we de identiteit en doelgroep van jouw merk of bedrijf. Hierop passen we de verschillende elementen aan.
Zo gaan wij te werk:
- Kennismaking: samen analyseren we de merkidentiteit en doelgroep van jouw merk of bedrijf.
- Na kennismaking gaan we aan de slag om een logo, diverse grafische elementen, kleuren en lettertypen samen te stellen.
- Hieruit komen verschillende voorstellen die we graag tijdens een meeting aan jou presenteren en samen bespreken.
- Jij kiest vervolgens welke huisstijl, sfeer en uitstraling het beste bij jouw bedrijf past. Wij zullen je hierbij ondersteunen met een eerlijk advies.
- Wij werken het door jou gekozen voorstel verder uit. We zorgen ervoor dat het doorgevoerd wordt in al jouw visuele uitingen. Denk aan je briefpapier, website, een advertentiecampagne of een beursstand.
Bekijk ons werk
Benieuwd naar ons werk? Bekijk ons portfolio en ontdek hoe wij complexe uitdagingen omzetten in succesvolle oplossingen.
Hulp nodig bij het ontwerp van een huisstijl?
Wij kijken ernaar uit om met ontwerp van jouw huisstijl aan de slag te gaan. Onze ontwerpers zijn creatief en weten het DNA van jouw merk of bedrijf om te zetten in een visuele identiteit. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.